Serwis informacyjny NSZZ Solidarność ENEA Gorzów Wlkp. - Sobota, 27 Luty 2021r.
Drukuj

Jak co roku pracownicy Oddziału  Dystrybucji Gorzów Wlkp. wzięli udział w Pielgrzymce Energetyków do Częstochowy. Swoje pielgrzymowanie rozpoczęliśmy od części turystycznej podczas , której poznajemy najpiękniejsze zakątki Naszego Kraju.

Pierwszym etapem naszego pielgrzymowania był Ojcowski Park Narodowy. Spacer po Ojcowskim Parku Narodowym i Dolinie Prądnika, Grota Łokietka ,Zamek na Pieskowej Skale, Maczuga Herkulesa, Kaplica na Wodzie to tylko niektóre atrakcje pierwszego dnia.

Kraków to następny etap naszego pielgrzymowania. Dzielnica Żydowska na Kazimierzu ,Krypty Wawelskie –odwiedziny krypty, w której spoczywa Para Prezydencka M. L. Kaczyńscy, Stary Rynek, Kopiec Kościuszki, wystawa Figur Woskowych „Polaków Drogi do Wolności, rejs statkiem po Wiśle wypełniły nam czas do kolacji  w Poroninie.  Potrawy regionalne oraz Biesiada Góralska  z kapelą  umiliły nam pobyt w hotelu.

Trzeci dzień przeznaczyliśmy na  Pieniński Park Narodowy W PPN zwiedziliśmy zabytkowy kościół drewniany w Dębnie (zabytek klasy zerowej, od 2003 na Światowej Liście Dziedzictwa Kulturowego UNESCO) oraz Zamek w Czorsztynie. Największą atrakcją tego dnia był ponad 2 godzinny  spływ Dunajcem. Na zakończenie dnia udaliśmy się do Zakopanego  do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach  (votum wdzięczności za ocalenie życia Ojca Świętego Jana Pawła II w dniu 13 maja  1981r).

Czwarty dzień rozpoczęliśmy od wędrówki  na Rusinową Polanę i do najwyżej położonego Sanktuarium Maryjnego w Polsce –Wiktorówek. Uczestnictwo we mszy świętej w tak urokliwym miejscu  przygotowało nas do głównego celu naszego pielgrzymowania czyli Częstochowy. Po dotarciu do Częstochowy odwiedziliśmy otwarty 11 sierpnia  park miniatur sakralnych „Złota Góra” Mogliśmy tam podziwiać  14 replik takich sanktuariów jak m.in. Ostra Brama w Wilnie, Bazylika Św. Jana na Lateranie w Rzymie, Lourdes, Świątynia Grobu Pańskiego w Jerozolimie. Msza święta oraz droga krzyżowa na Szczycie Jasnogórskim rozpoczęły nasze uczestnictwo w XXVI Pielgrzymce Energetyków do Częstochowy.

W ostatnim dniu naszego pielgrzymowania z Hotelu Polonia udaliśmy się  pod Archikatedrę. Tam spotkaliśmy się z pielgrzymami  z Naszego Oddziału ,ENEI oraz całej Polski. Alejami Najświętszej Marii Panny procesyjnie dotarliśmy na szczyt Jasnogórski gdzie wzięliśmy udział w uroczystej  Mszy Świętej , którą  dla pielgrzymów odprawił bp Romuald Kamiński z Ełku.  Z Jasnej Góry można było usłyszeć  zatroskanie o los Polskiej Energetyki oraz miejsca pracy.  Pielgrzymka Elektryków, Energetyków i Elektroników zgromadziła w częstochowskim sanktuarium kilka tysięcy osób. Uroczysty charakter zakłóciły kramy   rozstawione na Alei  NMP czyli na trasie przemarszu pielgrzymów  w których sprzedawano między innymi alkohol. Po uroczystościach na Jasnej Górze  zjedzeniu posiłku i wykwaterowaniu z hotelu udaliśmy się w drogę powrotną do Gorzowa Wlkp. gdzie  dotarliśmy ok. godz. 22. XXVI pielgrzymka przeszła do historii , pozostały wspomnienia ,zdjęcia oraz oczekiwanie na kolejną pielgrzymkę w przyszłym roku.

Więcej zdjęć:

Część turystyczno-krajoznawcza-kliknij tutaj

XXVI Pielgrzymka Energetyków-kliknij tutaj

Relacja Video ze spływu Dunajcem-kliknij tutaj

Wiadomość tą wyświetlono 2092 razy.